2 juni 2013

Avsnitt 2 - In i fansinens värld

Listen Music Files - Upload Audio - Seriesystrar - Avsnitt 2 - I...
Dags för avsnitt 2, där vi recenserar och diskuterar fansin tillsammans med gästerna Catarina Batista (medlem i Nosebleed Studio och tecknare i Swedish Comic Sin 1 & 2) och Sara Berntsson (skapare av fansinet Otaku och tecknare i Swedish Comic Sin 2 & 3)!

Hur prissätter man fansin? Vad är de bästa formaten? Samt såklart ärliga recensioner med fokus på konstruktiv feedback, och lite snusksnack blev det också (varning för den känslige!).

I detta avsnittet recenserar vi fansinen:

The Second Valkyrie av Alexandra Malmqvist
Served av Danile Olsén
Groteskt beteende  av Daniel Olsén
Åror av Elias Erikson
Frost av Gabrielle Nilsson
Vienda av Gabrielle Nilsson
Baby Doll av Anna Rosenkrans Birkendal
Champions and Heroes av Nathalie Nilsson och Amanda Hakim
Kittzy av Anna Syvertson
Ragd av Jim Eriksson







Om du vill få ditt fansin eller din bok recenserad av Seriesystrar så skicka ett meddelande till oss på Facebook.

Det kostar pengar att ha podcasten på Soundcloud (ca 1000 kr per år) så vi tar gärna emot donationer!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker att det här är ett så himla roligt projekt, det känns som att jag typ har väntat på det länge utan att veta om det. Det känns som att ni kommer att prata om en massa olika intressanta saker som har med serier att göra och jag ser fram emot det väldigt mycket!.
    Jag tänker lite på när ni pratar om att tecknare har en "internetstil". Jag skulle tycka att det var intressant om ni utvecklade det och pratade mer om webbserier och sånt, för att jag tycker att jag ser något slags mönster i det som blir väldigt populärt på internet och jag kan inte riktigt sätta fingret på det.
    I alla fall, jättebra initiativ. Supertrevligt att lyssna på detta när man tecknar också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en superbra idé!! Jag har själv en massa frågor kring de stilar som vi/folk kallar "internet-stil" och jag tror jag har en idé om potentiella gäster för det avsnittet... Så det ska bli!

      Kul att du gillar podden!! Det gläder mig/oss en massa!! :D

      Radera